El Consorci és governat i administrat pels òrgans següents:
El Consell General.
La Comissió Executiva.
La Presidència del Consorci i sis vicepresidències del Consell General.
La Direcció General.
La Subdirecció General.
El Consorci compta amb un secretari o secretària i un interventor o interventora, que assisteixen amb veu i sense vot a les reunions del Consell General.
La secretaria és exercida per la Secretaria General de l’Ajuntament de Barcelona o la persona en qui delegui que tingui la titulació de tècnic/a superior en dret. El secretari o secretària assisteix amb veu i sense vot tant a les reunions del Consell General com a les reunions de la Comissió Executiva.
Les sessions dels òrgans col·legiats del Consorci es poden celebrar a distància sempre que es tinguin els mitjans tècnics adequats i suficients. En les sessions celebrades a distància, els membres dels òrgans del Consorci poden trobar-se en diferents llocs, sempre que s’asseguri, per mitjans electrònics, la identitat dels membres o de les persones que els supleixin, el contingut de les seves manifestacions, el moment en què aquestes es produeixen, així com la interactivitat i intercomunicació entre els assistents en temps real i la disponibilitat dels mitjans durant la sessió. Entre altres, es consideren inclosos entre els mitjans electrònics vàlids el correu electrònic, les audioconferències i les videoconferències.
En tot cas, els òrgans col·legiats de govern del Consorci poden celebrar sessions en qualsevol local dels municipis consorciats, de l’Administració de la Generalitat de Catalunya o de l’Àrea Metropolitana de Barcelona que es trobin dins del terme municipal de Barcelona o de qualsevol dels municipis consorciats.